-
AUDITOR IN DOMENIUL CALITATII (Cod COR 214130)
TIP PROGRAM: specializare
OBIECTIVELE CURSULUI:
- Dobandirea unei serii de cunostinte si abilitati in vederea realizarii auditurilor sistemului de management al calitatii la nivelul organizatiei (conform ISO 19011);
- Dobandirea cunostintelor si capacitatilor de efectuare a auditurilor interne - parte a sistemului de management al calitatii documentat si implementat conform cerintelor ISO 9001:2008 ;
- Dobandirea si demonstrarea capacitatilor personale necesare pentru derularea eficienta a unui proces de audit (conform ISO 19011).
GRUPUL TINTA (CANDIDATI POTENTIALI):
Manageri generali
Reprezentantii managementului calitatii
Manageri ai proceselor sistemului calitatii
Persoanele desemnate cu auditul intern in organizatii
Cursul este util personalului care urmeaza sa:
- proiecteze si implementeze sistemul de management al calitatii conform ISO 9001:2008 in structura organizatorica din care face parte
- deruleze audituri de sistem in conformitate cu standardele de management ale calitatii.
TEMATICA:
- Structura si continutul standardelor din seria ISO 9000, structura documentatiei sistemelor de management al calitatii;
- Implementarea sistemului de management al calitatii conform cerintelor ISO 9001:2008
- Structura si continutul standardului ISO 19011;
- Realizarea auditurilor interne - pregatirea auditului, intrebari de audit, liste de verificare, analiza preliminara, raportul de audit;
- Audituri orientate pe procese;
- Tehnici de comunicare;
- Aplicatii practice.
CONDITII DE PARTICIPARE: Studii universitare
DURATA CURSULUI: 40 ore
-
EVALUATOR DE COMPETENTE PROFESINALE (cod COR 242405)
TIP PROGRAM: specializare
COMPETENTE DOBANDITE:
1. Elaborarea planului de evaluare
2. Elaborarea instrumentelor de evaluare
3. Consilierea persoanei evaluate
4. Programarea procesului de evaluare
5. Efectuarea evaluarii
6. Analizarea dovezilor obtinute in urma evaluarii
7. Verificarea interna a calitatii proceselor de evaluare
CUI I SE ADRESEAZA CURSUL ?
- Managerilor de resurse umane si specialistilor care se ocupa de selectarea si recrutarea personalului
- Persoanelor de conducere care determina nivelul de pregatire al fiecarui angajat in functie de pozitia pe care o ocupa in organigrama
- Specialistilor care doresc sa participe la procesul de evaluare a competentelor profesionale obtinute pe cale formala sau informala
- Reprezentantilor evaluatorilor de competente profesionale, respectiv, furnizori autorizati de formare profesionala a adultilor si Centrele de Evaluare a competentelor profesionale
- Specialistilor implicati In proiectarea de standarde ocupationale
- Functionarilor publici in pozitii de conducere din cadrul administratiei publice centrale si locale care detin calitatea de evaluator pentru functionarii publici din cadrul compartimentelor coordonate
CONDITII DE PARTICIPARE: Studii universitare
DURATA CURSULUI: 36 ore
-
FORMATOR
TIP PROGRAM: specializare
COMPETENTE DOBANDITE:
- Pregatirea si organizarea activitatilor de formare
- Realizarea activitatilor de formare
- Evaluarea participantilor la formare
- Aplicarea metodelor si tehnicilor speciale de formare
- Identificarea nevoilor organizationale de formare
- Proiectarea programelor de formare
- Organizarea programelor si a stagiilor de formare
- Elaborarea , revizuirea si asigurarea calitatii programelor si a stagiilor de formare.
CUI I SE ADRESEAZA CURSUL ?
- persoanelor care activeaza in domeniul formarii
- lectorilor interni ai tuturor tipurilor de organizatii
- persoanelor interesate sa dobandeasca sau sa isi dezvolte abilitatile de formare a adultilor
- managerilor din departamente de Resurse Umane
- specialistilor in Resurse Umane
- reprezentantilor autoritatilor locale
TEMATICA:
- Structura si continutul standardelor din seria ISO 9000, structura documentatiei sistemelor de management al calitatii;
- Implementarea sistemului de management al calitatii conform cerintelor ISO 9001:2008
- Structura si continutul standardului ISO 19011;
- Realizarea auditurilor interne - pregatirea auditului, intrebari de audit, liste de verificare, analiza preliminara, raportul de audit;
- Audituri orientate pe procese;
- Tehnici de comunicare;
- Aplicatii practice.
CONDITII DE PARTICIPARE: Studii universitare
DURATA CURSULUI: 36 ore
-
COMUNICARE INTERPERSONALA SI LEADERSHIP
TIP PROGRAM: specializare
OBIECTIVELE CURSULUI:
- Structurarea cunostintelor pe diferite situatii care sa permita facilitarea exprimarii in cazul intalnirilor sociale sau de profesionale
- Cunoasterea etichetelor in cazul corespondentei profesionale
- Consolidarea competentelor de comunicare interpersonala
- Capacitatea de autocunoastere si autoanaliza
- Dezvoltarea si consolidarea stimei de sine
- Consolidarea automotivarii si a gradului de autodeterminare
- Dezvoltarea si consolidarea capacitatilor de adaptare la mediile de stres
- Dezvoltarea si consolidarea nivelului de asumare a responsabilitatilor
- Stabilirea si consolidarea unor mecanisme de anticipare a reactiilor celor din jur
- Stabilirea unor mecanisme de realizare a obiectivelor strategice si operationale
CUI I SE ADRESEAZA CURSUL ?
- persoanelor care vor sa-si descopere si sa-si dezvolte potentialul
- persoanelor care au functii de conducere sau care aspira la una
- persoanelor care doresc sa depaseasca barierele comunicarii formale
- tuturor celor care doresc sa se dezvolte in cadrul organizatiei
- persoanelor care doresc sa acumuleze experienta in arta puterii informale.
BENEFICII ALE COMUNICARII EFICIENTE
- Intelegerea impactului comunicarii asupra productivitatii, rezultatelor si relatiilor in interiorul echipei;
- Cunoasterea si exersarea de instrumente de sporire a eficientei comunicarii in interiorul organizatiei cu toate tipurile de "receptori"/"emitatori";
- Constientizarea importantei respectarii unor reguli pentru inlaturarea barierelor in comunicare;
- Imbunatatirea fluxului de comunicare interna;
- Utilizarea de instrumente specifice care sa faciliteze in mod real indeplinirea sarcinilor la un nivel ridicat de eficienta;
- Calibrarea tipurilor de mesaje in functie de rol, impact dorit si tip de "public".
CONDITII DE PARTICIPARE: Studii medii
DURATA CURSULUI: 36 ore
-
TEHNICI DE NEGOCIERE SI MEDIERE IN INSTITUTIILE PUBLICE
COMPETENTE DOBANDITE:
- competenta de a comunica eficient
- competenta de identifica cauzele reale ale conflictului, de gestiona si solutiona conflictul
- competenta de a organiza sedinta de negociere si de a conduce o negociere intre doua parti
- competenta de a organiza sedinta de mediere atat in faza prealabila cat si sedinta propriu-zisa, de a redacta documentele specific profesiei precum si de a relationa legal cu autoritatile si persoanele implicate
ABILITATI DOBANDITE DE PARTICIPANTI:
- vor sti sa aplice eficient tehnicile de negociere;
- vor sti sa aprecieze mai bine situatia in care se afla intr-o negociere;
- capacitate de comunicare crescuta;
- capacitatea de a intelege tendintele partenerului de negociere;
- abilitatea de a descifra rapid mesajele transmise de partenerul de negociere;
- lucrul cu legile negocierii;
- vor deprinde abilitatea de a gasi formula potrivita pentru ambele parti;
- vor sti sa-si puna intr-o lumina stralucitoare ceea ce au de oferit.
CONDITII DE PARTICIPARE: Studii medii
DURATA CURSULUI: 40 ore
-
CONTROL INTERN MANAGERIAL
Conform noilor reglementari in domeniu (Legea 234/2010 si OMFP 1649/2011), fiecare entitate publica este responsabila cu implementarea si evaluarea / auto-evaluarea unui sistem de control intern/managerial. Elementele pricipale care stau la baza acestui proces sunt standardele de control intern, adoptate prin OMFP 946/2005.
Sistemul de control intern / managerial reprezinta ansamblul politicilor si procedurilor concepute si implementate de catre managementul si personalul entitatii publice, in vederea furnizarii unei asigurari rezonabile pentru:
- atingerea obiectivelor entitatii publice intr-un mod economic, eficient si eficace;
- respectarea regulilor externe si a politicilor si regulilor managementului;
- protejarea bunurilor si a informatiilor;
- prevenirea si depistarea fraudelor si greselilor;
- calitatea documentelor de contabilitate si producerea in timp util de informatii de incredere, referitoare la segmentul financiar si de management.
COMPONENTA CONTROL INTERN:
- Mediul de control
- Evaluarea riscurilor
- Informare si comunicare
- Activitati de control
- Auditarea si evaluarea
CONDITII DE PARTICIPARE: Studii universitare
DURATA CURSULUI: 36 ore
-
MANAGEMENTUL SITUATIILOR DE CRIZA. MANAGEMENT DE RISC
OBIECTIVELE CURSULUI:
- intelegerea importantei gestionarii preventive a riscurilor, din perspectiva evolutiilor mediului de afaceri si a reglementarilor in domeniu;
- crearea si dezvoltarea unui sistem de management al riscului specific;
- crearea si dezvoltarea de competente in domeniul managementul riscului;
- cresterea profitului organizatiei ca urmare a strategiei de gestionare a riscurilor cu scopul obtinerii succesului.
COMPETENTE DOBANDITE:
- dezvoltarea capacitatii de intelegere si de aplicare a tehnicilor si procedurilor specifice in domeniul managementului riscului;
- cunoasterea modalitatilor de identificare si masurare a riscului, capabile sa conduca la eficientizarea costurilor si evitarea esecurilor;
- utilizarea eficienta a metodelor de luare a deciziilor manageriale in situatii de risc;
- dezvoltarea competentelor pentru abordarea integrata a managementul riscului, care sa conduca la eficienta societatii.
CONDITII DE PARTICIPARE: Studii medii
DURATA CURSULUI: 36 ore
-
MANAGER
- Managerii sunt specialisti cu profil profesional foarte divers, care conduc activitatile desfasurate de colective multiple, eterogene si variate de oameni, in interiorul unor organizatii de dimensiuni diferite din orice sector de activitate: economic, social, cultural, administrativ, sanatate, educatie, servicii, etc. pentru atingerea obiectivelor strategice asumate.
- Managerii administreaza activitati complexe din punct de vedere profesional in cadrul organizatiilor in care lucreaza, asumandusi raspunderea pentru procesul de luare a deciziilor in contexte de munca imprevizibile si pentru atingerea obiectivelor proprii si de grup.
- Managerii planifica, organizeaza si coordoneaza activitatea colectivelor subordonate, controleaza si evalueaza modul de aplicare a deciziilor si gradul de indeplinire a obiectivelor asumate, in functie de domeniul profesional, antreneaza membrii echipelor si ii motiveaza pentru obtinerea rezultatelor preconizate.
COMPETENTE SPECIFICE DOBANDITE:
- Elaborarea strategiei structurii organizationale conduse
- Organizarea activitatilor specifice domeniului coordonat
- Monitorizarea implementarii strategiei
- Adoptarea deciziilor
- Marketingul activitatilor derulate
- Asigurarea calitatii activitatilor din cadrul structurii coordonate
TEMATICA CURSULUI:
1. Conceptul de management;
2. Managerii: roluri si aptitudini;
3. Procesul de conducere, atributele conducerii, sistemul de management, principiile managementului;
4. Pocesele si functiunile organizatiei;
5. Deciziile in management: metodologia luarii deciziei, metode de decizie, structuri pentru luarea deciziei;
6. Planificarea: forme, tehnici si instrumente;
7. Conducerea prin obiective;
8. Controlul in management: scop, continut, clasificarea proceselor de control, metode si instrumente de control;
9. Resurse umane: conducerea angajatilor, motivare si comunicare, cultura organizationala;
10. Managementul calitatii;
11. Informatizarea sistemelor de organizare si conducere al intreprinderii.
CONDITII DE PARTICIPARE: Studii universitare
DURATA CURSULUI: 36 ore
-
DIRECTOR RESURSE UMANE
STRUCTURA SISTEMULUI DE PREGATIRE:
I. Politica organizationala
Presupune elaborarea urmatoarelor documente:
1. Organigrama
2. Statul de functiuni
3. Regulamentul de organizare si functionare (ROF) sau Regulamentul de ordine interioara (ROI); Instrument FISA POSTULUI
4. Sistemul relational intern al organizatiei
5. Manualul de exploatare (Standardele cu proceduri de operare - SOP)
II. Politica de atragere, recrutare, selectie, orientare, incadrare, integrare, mentinere si promovare a angajatilor
III. Politica de pregatire a personalului
Mecanisme:
- cursuri
- programe
- stagii
IV. Politica de salarizare, recompensare, stimulare si sanctionare
V. Politica de influentare motivationala
COMPETENTE DOBANDITE:
- recrutarea - selectia personalului
- gestiunea si evidenta personalului
- planificarea resurselor umane
- proiectare organizatorica de ansamblu si la nivel de compartiment si de post
- elaborarea si gestionarea fiselor de post
- masurarea muncii si motivarea resurselor umane
- evaluarea performantelor si potentialului resurselor umane.
CONDITII DE PARTICIPARE: Studii medii
DURATA CURSULUI: 36 ore
-
DIRECTOR TEHNIC
OBIECTIVE URMARITE:
1. Stabileste activitatile de realizat cu acuratete, in stransa legatura cu obiectivele cuprinse in strategia organizatiei, urmarind succesiunea logica a acestora in cadrul proceselor specifice, avand in vedere conditiile de performanta preconizate si cu asigurarea unui cadru participativ al membrilor colectivului.
2. Aloca resurse cu atentie, realism si corectitudine, urmarind incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.
3. Repartizeaza sarcini in cadrul colectivului cu obiectivitate, in mod echitabil, in functie de tipul activitatilor si gradul de incarcare individuala a membrilor.
4. Planifica termenele de realizare a activitatilor cu realism, cu respectarea principiilor planificarii, aplicabile in structura condusa, pornind de la posibilitatile reale ale organizatiei si luand in consideratie resursele avute la dispozitie si respectand prevederile legislatiei specifice.
5. Actualizeaza planul de activitate al structurii coordonate cu operativitate, corespunzator influentei eventualilor factori de risc necontrolabili si ori de cate ori este nevoie, in functie de dinamica activitatilor si situatiile specifice neprevazute.
6. Creeaza conditii pentru derularea activitatilor cu preocupare, dovedind orientare spre rezultate, urmarind rezolvarea problemelor care depasesc capacitatea de interventie a subordonatilor, oferind solutii membrilor colectivului in situatii neprevazute/ nespecifice si prin metode adecvate.
Cursuri
Auditor in domeniul calitatii - Cod COR 214130
Evaluator de competente profesionale - Cod COR 242405
Formator
Comunicare Interpersonala si leadership
Tehnici de negociere si mediere in institutiile publice
Control intern managerial - Legea 234/2010
Managementul situatiilor de criza. Management de risc
Manager
Director resurse umane
Director tehnic
Evaluator de competente profesionale - Cod COR 242405
Formator
Comunicare Interpersonala si leadership
Tehnici de negociere si mediere in institutiile publice
Control intern managerial - Legea 234/2010
Managementul situatiilor de criza. Management de risc
Manager
Director resurse umane
Director tehnic
